وب وان-طراحی سایت

وب وان-طراحی سایت

جدیدترین مطالب و نکات در مورد طراحی سایت و سئو
وب وان-طراحی سایت

وب وان-طراحی سایت

جدیدترین مطالب و نکات در مورد طراحی سایت و سئو

یادگیری طراحی وب سایت در منزل

ین مطلب به شما می­گوید که چگونه طراحی سایت را در منزل بیاموزیم و برخی وبسایت­های آموزشی، کتابها و دوره­های آنلاین را به شما معرفی می­کند.
طراحی وبسایت می­تواند کاملاً پیچیده و ترسناک باشد ولی با توسعه فناوری و نفوذ اینترنت، صنعت طراحی وبسایت هم به همین نسبت رشد بسیار زیادی کرده است. جای تعجب نیست که تبدیل شدن به یک طراح وبسایت در میان این نسل بسیار محبوب است.
اگر علاقه­ مند به راه ­اندازی حرفه خود در زمینه طراحی وب سایت هستید، راه را درست آمده ­اید. در این مطلب ما با هم به سمت یادگیری طراحی وبسایت در منزل گام برمی­داریم. این مطلب در ضمن به منزله راهنمایی برای مبتدیانی است که می­خواهند طراحی وبسایت را بیاموزند.
مردم اغلب در مورد معنی طراحی وبسایت دچار اشتباه می­شوند.
بسیار خوب، طراحی وبسایت واقعا یعنی چه؟
مشاهده + تعامل = طراحی وبسایت
طراحی وبسایت تماماً درباره حل مسئله است. این کار در کل یعنی روش تعامل کاربران با صفحه وب. بسیاری از طراحان جوان اغلب مفهوم طراحی وبسایت را با توسعه وب سایت اشتباه می­گیرند.
به یاد داشته باشید: طراحی وبسایت مسئله­ای مربوط به طراحی است نه درباره برنامه ­نویسی و توسعه فرانت اند و بک ­اند.
البته اگر برخی زبان­های برنامه­ نویسی (مانند HTML، CSS، Java) را بدانید بهتر است، ولی اگر می­خواهید یک طراح وبسایت دقیق باشید، نیازی نیست زیاد وارد مباحث توسعه فرانت اند و بک اند شوید. این مباحث هسته اصلی طراحی وبسایت نیست.
طراحی وبسایت چیست؟
انواع رایج طراحی وبسایت
انواع رایج طراحی وبسایت شامل طراحی جلوه­های بصری تجارت الکترونیکی، طراحی سایت شرکتی، طراحی مربوط به ترویج و فروش محصولات جدید، طراحی وبسایت فعالیت­های پروژه و طراحی گرافیکی صفحه کنترل وبسایت است. ممکن است در طول کار روزانه با این نوع طراحی­ها سر و کار داشته باشید. در ابتدا باید کار خود را با جنبه ­های خاص مهارت­های نرم­افزاری، طرح­ها، پردازش تصویر و انتقال طرح شروع کنید.
قبل از اینکه یک طراح سایت خوب شوید باید یک طراح خوب باشید.
قبل از اینکه در طراحی وبسایت عالی باشید باید ابتدا یک طراح عالی شوید. باید به طور کلی عاشق طراحی، تیپوگرافی، رنگ و فونت باشید. عاشق تمام چیزهای زیبا باشید. زیبایی را کشف کنید. توانمندی­ های خود را ارتقا دهید تا زیبایی را در هر چیزی پیدا کنید. به طراحی به عنوان یک حرفه بیندیشید، به عنوان بخشی از زندگی خود و نه فقط یک شغل.
نکته: 25 سایت الهام بخش برتر در زمینه طراحی UX/UI در سال 2018
9 مهارت اصلی در طراحی وبسایت که باید به عنوان یک طراح وبسایت جوان بدانید:
اصول طراحی بصری
طراحی طرح­بندی
ترکیب رنگ
طراحی تعاملات
فتوشاپ
زبان برنامه ­نویسی اصلی
قواعد سئو
آشنایی با محصولات شرکت و گروه کاربران
مهارت در دست­کم یک نرم ­افزار ویرایش برنامه ­نویسی فرانت­اند
2- مهارت­های طراحی وبسایت
دانستن برخی زبانهای برنامه­ نویسی شما را به مرحله بعد هدایت خواهد کرد.
حتی اگر نتوانید کد بنویسید هم باید بدانید کدام فناوری­ها می­تواند به شما کمک کند تا به اثر نهایی مورد نظر خود برسید.
نحوه یادگیری برنامه نویسی برای مبتدیان
مفید برای یادگیری زبان­های اصلی برنامه­نویسی شامل HTML و CSS
از برنامه­نویسان گوگل یاد بگیرید که چطور برنامه­نویسی کنید.
من مخصوصاً این وبسایت آموزشی را دوست دارم چون درست مانند یک ماجراجویی بزرگ است که به شما اجازه می­دهد در برنامه­های چالش­برانگیز برنامه­نویسی و شکار باگها مشارکت داشته باشید.
نکته: 30 وبسایت بهتر و رایگان برای آموزش برنامه ­نویسی به مبتدیان
HTML و CSS
نمونه­هایی سریع­تر، هوشمندتر و ساده­تر با Mockplus
رایگان شروع کنید
30 روز تا یادگیری HTML و CSS
راهنمای مبتدیان در یادگیری HTML و CSS
از اینترنت نترسید
ابزارهای طراحی وبسایت
همانطور که قبلا گفتیم، طراحی وبسایت کاری بصری و تعاملی است. مردم موجوداتی بصری هستند و ارتباطی عمیق با چیزهای زیبا دارند. بنابراین، برای یک وبسایت بسیار مهم است که تعاملی مناسب با مردم ایجاد کرده و طراحی UI عالی داشته باشد. فتوشاپ یکی از ابزارهای مهم طراحی برای طراحان وبسایت است تا بتوانند طرح­ بندی ­های بصری زیبا خلق کنند.

فتوشاپ می­تواند عکس، تصاویر و کارهای هنری سه بعدی خلق کرده و اجرا کند، وبسایت و اپلیکیشن­ های موبایل طراحی کند، تصاویر ویدئویی را ویرایش کند، نقاشی­ها را به صورت طبیعی شبیه­ سازی کند و بسیاری کارهای دیگر. این ابزار برای هر کسی که می­خواهد یک طراح وبسایت شود ابزاری لازم و حرفه­ای است.
2- دریم ویور (Dreamweaver)
دریم ویور یک ویرایشگر WYSIWYG (آنچه که می­بینید، چیزی است که می­فهمید) است. یک ابزار طراحی بصری وبسایت که مخصوصا برای طراحان حرفه­ای وبسایت طراحی شده و می­تواند به سادگی صفحات وب پویا و پرتحرک ایجاد کند که از محدودیت­های پلتفرم­ها و موتورهای جستجو عبور می­کند.
3- ماک پلاس (Mockplus)
ماک پلاس یکی از بهترین ابزارهای ساخت نمونه برای طراحان وبسایت است تا مدلی تعاملی برای وبسایت ایجاد کنند. می­توانید قطعات و مولفه­های مورد نظر برای ساخت یک وبسایت را [در محیط برنامه] کشیده و رها کنید و پیش­نمایش آن را در فرمت HTML یا سایر فرمت­ها مشاهده کنید.
مشخصات:
پشتیبانی از تمام پلتفرم­ها
پشتیبانی از انتقال طرح­ها به فایلهای ماک پلاس
سبک اجزا
همکاری تیمی
200 مولفه درون­برنامه و 3000 آیکون دیگر
WYSIWYG (آنچه که می­بینید، چیزی است که می­فهمید)
منحنی یادگیری کوتاه
ماک پلاس
کتابهای یادگیری طراحی وبسایت:
1- HTML و CSS: طراحی و ساخت وبسایت
2- آموزش طراحی وبسایت: راهنمایی برای مبتدیان
3- مجبورم نکن فکر کنم: رویکرد عقل سلیم به قابلیت استفاده از شبکه وب
4- یادگیری طراحی وبسایت
5- طراحی با استانداردهای وبسایت
کتابهای یادگیری طراحی وبسایت
دوره­های آنلاین یادگیری طراحی وبسایت
تری هوس (Treehouse)
لیندا (Lynda)
اودمی (Udemy)
کورس­ارا (Coursera)
وب دیزاین دات توت پلاس (Webdesign.tutplus)
برای دوره­های بیشتر در زمینه طراحی وبسایت: 20 دوره برتر طراحی وب، ویدئوها و ابزارهای یادگیری آنلاین طراحی وبسایت
دوره­های آنلاین طراحی وب
وبلاگ­های آموزش طراحی وب
اکنون برخی موارد اساسی ولی بسیار ضروری را یادآوری می­کنیم که باید هنگام یادگیری طراحی وب به یاد داشته باشید.
1- با یک وبلاگ کار خود را شروع کنید.
مجبور نیستید یک وبسایت دقیق و پرزحمت ایجاد کنید. یک وبلاگ شخصی ساده هم کارایی خواهد داشت. می­توانید آنچه را که قصد انجام آن را دارید به انجام برسانید و لازم نیست نگران آشفتگی­ کارها باشید. 

به هر حال، باید مشخص کنید چه چیزهایی باعث می­شود این وبسایت کار کند و چگونه باید آن را عملیاتی و زیبا کنید. برای شروع کار از پلتفرم WordPress استفاده کنید زیرا امروزه رایج­ترین پلتفرم برای این کار است.
2- هر منبعی را که می­توانید در اختیار بگیرید
از آنجایی که در حال حاضر یک وبسایت دارید، باید آخرین روندها و فناوری­های طراحی سایت را به کار بگیرید. علاوه بر این، سعی کنید دوستانی در زمینه طراحی وبسایت پیدا کنید. چه کسی می­داند، شاید زمانی در طول روند طراحی وبسایت مربی شما شدند.
3- هرگز یادگیر را کنار نگذارید
شروع به مطالعه مقالات و اخبار مربوط به طراحی وبسایت کنید و جدیدترین مطالب در زمینه طراحی UI را برای خود نگه دارید. در کنار تمام مسائل زندگی، یادگیری مداوم هم از اهمیت به سزایی برخوردار است.
نتیجه ­گیری
اگر می­خواهید طراحی وبسایت را در منزل بیاموزید، مطالب بالا تمام اطلاعاتی را که برای شروع کار لازم دارید در اختیار شما قرار میدهد. وقت خود را برای یافتن پاسخ­ سئوالاتتان در فیسبوک و توئیتر هدر ندهید. اگرچه می­توانید چرخه طراحی خود را در این پلتفرم­ها ایجاد کنید ولی اگر سردرگم شوید نخواهید توانست یک طراح وبسایت شوید. بنابراین تمرکز کرده و شروع به یادگیری کنید. موفق باشید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.